العَرَبِية

50% הנחה

בדמי הרישום יינתנו בתאריכים
13-14.2 למשתתפי היום הפתוח

פירוט מגמות הלימוד

בכל המגמות קיים מסלול עם תזה ומסלול עם עבודת גמר

פסיכולוגיה רפואית - מיקוד מבוגרים ומיקוד ילדים

ראשת המגמה: מ"מ ד"ר אביטל גרשפלד ליטוין

פסיכולוגיה רפואית מהווה כיום את אחד התחומים המובילים בעולם בשדה
הפסיכולוגיה ובמפגש בין מדע הפסיכולוגיה ומדע הרפואה. העיסוק בתחום מאתגר
ותורם רבות לאוכלוסיית החולים במחלות גופניות, לבני משפחותיהם ולמערכת
הבריאות.

המגמה מקנה לסטודנטים יסודות תיאורטיים ומחקריים תוך התמקדות ביחסים
המורכבים בין מערכות פיזיולוגיות, משתנים פסיכולוגיים, חברתיים ותרבותיים
המעורבים בהתפתחות והתמודדות עם מחלות והפרעות גופניות. יסודות אלו
מאפשרים למוסמכי התכנית להמשיך ולהתפתח במסלול טיפולי ו/או מחקרי.
סטודנטים נחשפים לגישות טיפול שונות, בראייה אינטגרטיבית, ועוברים
הכשרה מעמיקה במקומות הפרקטיקום השונים הן בהתייחס לטיפול בפרט והן
בהתייחס לעבודה עם המשפחה ומערכת הבריאות.

 

נוירופסיכולוגיה שיקומית - מיקוד מבוגרים ומיקוד ילדים

ראשת המגמה: ד"ר אודליה אלקנה

אחראית מיקוד ילד: ד"ר יאנה אהוניסקה אסא

  • המגמה מתמקדת בהכשרה באחד התחומים המובילים בפסיכולוגיה בארץ ובעולם, המשלב בין עולם הנפש לעולם מדעי המוח.
  • המגמה שמה דגש על ראייה טיפולית ואבחונית מערכתית ואינטגרטיבית תוך התייחסות מעמיקה לעולם הנפש, אך גם לעולם המציאות הכולל גוף, זוגיות, משפחה, גורמים רפואיים ועוד.
  • התכנית כוללת התנסות מעמיקה במגוון כלי אבחון וראיון וכן במגוון דרכי טיפול נפשי, כולל גישות פסיכודינמיות, מערכתיות-משפחתיות, קוגניטיביות-התנהגותיות ועוד.
  • במסגרת התכנית הסטודנטים לומדים גם קורסים בתחומי מדעי המוח והרפואה (נוירואנטומיה פונקציונאלית, נוירופתולוגיה, פסיכופרמקולוגיה ועוד) ואף נוכחים בניתוח מוח.
  • המגמה מציעה גם מסלול לימודים במיקוד ילדים. במסלול זה מוצעים קורסים ייחודיים והתנסות מעשית עם דגש על ליקויים נוירו-התפתחותיים והתמודדות עם פגיעות מולדות ונרכשות בילדות.

פסיכולוגיה תעסוקתית

ראשת המגמה: ד"ר אירן דיאמנט

  • בחירה, מימוש ופיתוח במרחב העבודה והקריירה של הפרט והארגון; סוגיות של זהות תעסוקתית ברצף החיים של הפרט, בחירות ושינויים תעסוקתיים, משברים תעסוקתיים ושיקום, שחיקה ומוטיבציה בעולם העבודה, תרבות ואקלים ארגוניים, סגנונות ניהוליים, התאמות בין אדם לעיסוק ולארגון ועוד.
  • לימודי הליבה במגמה מאפשרים התמחות בכל ענפי הפסיכולוגיה התעסוקתית-ארגונית; רכישה של מיומנויות רחבות באבחון, טיפול ופסיכותרפיה והתערבות ארגונית.
  • מוסמכי המגמה הם המבוקשים ביותר בהתמחות ובעבודה בתחום הפסיכולוגיה התעסוקתית-ארגונית.
  • כל המרצים במגמה הינם מומחים בתחומם, מהמובילים בארץ ומחוברים לעשייה העדכנית בשדה ובאקדמיה.
  • רמת מחקר גבוהה שהניבה פרסומים בינלאומיים ופרסים לבוגרים מהמגמה.
  • ממשק אקדמיה-שטח פעיל ולימודים התנסותיים.

פסיכולוגיה קלינית - מיקוד מבוגרים ומיקוד ילדים

ראשת המגמה: ד״ר שולמית גלר
ראשת מסלול קלינית ילד: ד"ר רות זליגמן​

  • ​המגמה מקנה לסטודנטים למידה והכשרה בהתאם למודל החוקר – קלינאי בתחום הפסיכולוגיה הקלינית.
  • התכנית מציעה למידה תיאורטית ומעשית, מלווה בהדרכה צמודה של סגל המגמה, של תחומי האבחון והטיפול הקליני.
  • תכנית הלימודים כוללת היכרות עם מגוון תיאוריות לאבחון וטיפול תוך העמקה ייחודית בגישות פסיכודינמיות, קלאסיות ועכשוויות.
  • סגל המגמה מורכב מחוקרים-קלינאים המעורבים בעשייה עדכנית במחקר ובשדה ועוסקים באופן פעיל באבחון וטיפול.
  • הלימודים כוללים התנסות בטיפול עם מגוון רחב של מטופלים ופסיכופתולוגיות במוסדות ציבוריים של בריאות הנפש בקהילה.
  • מיקוד הילדים כולל קורסים ייחודיים והכשרה ייעודית לעבודה עם ילדים, נוער והורים.

פסיכולוגיה התפתחותית*

ראשת המגמה: ד"ר דפנה דולברג

פסיכולוגיה התפתחותית מהווה כיום את אחד התחומים הנדרשים ביותר בפסיכולוגיה הציבורית והפרטית.

הלימודים מקנים כלים לאבחון, איתור ילדים בסיכון והתערבויות טיפוליות עבור הילד.ה, ההורים, המשפחה, המערכת החינוכית וכן בניית תוכניות מניעה והתווית מדיניות הנוגעת לילדים בגיל הרך.

המגמה מקנה רקע תאורטי, מחקרי וטיפולי עדכני ורחב, תוך דגש על גורמים התפתחותיים, חברתיים ותרבותיים והיכרות עם ההתפתחות התקינה כמו גם מצבי פסיכופתולוגיה.

צוות  התוכנית בעל ניסיון עשיר  במחקר התפתחותי ובטיפול.

במהלך הלימודים משולבים הסטודנטים בשתי התנסויות מעשיות בשדה: פרה-פרקטיקום ופרקטיקום. הסטודנטים עורכים תצפיות, אבחונים וטיפולים פרטניים, דיאדיים ומשפחתיים ומשתלבים בצוותים טיפוליים רב-מקצועיים במכונים להתפתחות הילד, שירותים פסיכולוגים חינוכיים, ומרפאות בריאות הנפש התפתחותיות.

*הענקת התואר בפסיכולוגיה התפתחותית במסלול עם תזה מותנת באישור המל"ג.

פסיכולוגיה חינוכית

ראש המגמה: פרופ' סמי חמדאן

  • פסיכולוגיה חינוכית עוסקת בקידום רווחתם הנפשית של ילדים ובני נוער ומשפחותיהם בתוך המכלול החברתי-חינוכי-קהילתי-תרבותי בו הם חיים. עבודת הפסיכולוג החינוכי מתמקדת בהתערבות עם הילד, הורים, משפחות וצוותים חינוכיים בבתי הספר ובקהילה החל מאבחון וכלה בטיפול פרטני וקבוצתי, הן במצבי שגרה והן במצבי חירום.
  • לימודי פסיכולוגיה חינוכית באקדמית יספקו ללומדים בה תשתית רחבה ועמוקה של ידע תיאורטי, מעשי ומחקרי אשר יבטיחו השתלבות מיטבית כמתמחים מצטיינים בשירותים הפסיכולוגיים- חינוכיים ברחבי הארץ.
 

בכל המגמות קיים: 

  1. מסלול מחקרי (עם תזה)
  2. מסלול ללא תזה

50% הנחה

בדמי הרישום למשתתפי
היום פתוח בתאריכים 13-14.2

שכר לימוד אוניברסיטאי

מלאו את הפרטים

ונחזור אליכם

תאריכי הרישום לתואר שני בפסיכולוגיה 21.1-1.5